سیستم تلفنی یکپارچه

Issabel چیست؟

ایزابل یک سیستم تلفنی یکپارچه رایگان و متن باز است که هسته آن Asterisk می باشد. با واگذاری Elastix به 3CX در سال ۲۰۱۶ پروژه Elastix با هسته استریسک متوقف شد اما این پایان Elastix نبود و در حال حاضر توسط تیمی دیگری با نام Issabel در حال توسعه می باشد.

Asterisk چیست؟

 Asterisk محبوب ترین سیستم تلفنی در سال ۱۹۹۹ توسط مارک اسپنسر (Mark Spencer) بنیانگذار شرکت Digium برای سیستم عامل Linux تولید شد. این سیستم تلفنی واسط گرافیکی مستقلی ندارد و کار کردن با آن نیاز به تخصص دارد ولی از انجایی که این سیستم تلفنی به صورت متن باز و و رایگان ارائه می شود شرکت های دیگر  شروع به تولید واسط کاربری برای استریسک کرده اند مانند Elastix یا همان Issabel فعلی.

حال اینجانب نیز با تکیه بر سالها تجربه تغییراتی در این سیستم تلفنی یکپارچه محبوب یا Issabel انجام داده ام، در کل این سیستم تلفنی دارای دو گروه ویژگی عملکردی زیر می باشد:

زیرساختی و امنیتی :

  • پشتیبانی از پروتکل SIP و IAX جهت اتصال Trunk به دیگر شبکه ها و سیستم های ارائه دهنده خدمات تلفن ثابت و سیار
  • پشتیبانی از خطوط دیجیتال مانند E1 و آنالوگ توسط کارت های تلفنی PCI
  • پشتیبانی از VoIP Gateway و Voice Gateway
  • پشتیبانی از ویژگی امنیتی محدودیت در آدرس IP مجاز برای کاربر جهت اتصال به سیستم
  • پشتیبانی از Codec های فشرده نظیر ILBC و GSM مناسب برای شبکه های WAN
  • پشتیبانی از IP Phone های سازگار با SIP
  • پیکربندی متمرکز IP Phone ها و تلفن های نرم افزای (SoftPhone)
  • پشتیبانی از مسیریابی تلفنی برای تماس های ورودی یا Inbound Route
  • پشتیبانی از مسیریابی تلفنی برای تماس های خروجی یا Outbound Route
  • ست کردن پسورد برای برقراری تماس خروجی ( مانند تماس با خطوط بین الملل و … )
  • محدودیت در برقراری تماس خروجی برای شماره های خاص ( مانند تماس با خطوط شهری برای گروهی خاص)
  • پشتیبانی از پیش شماره برای تماس های خروجی و یا بین شعب
  • پشتیبانی از DID یا شماره مستقیم برای خطوط دیجیتال و حتی آنالوگ

 تلفنی:

  • امکان ایجاد بی نهایت داخلی یا (Extensions) با ویژگی های زیر:
    • پشت خطی یا Call Waiting
    • انتقال تماس یا Call forward با امکان ایجاد شروط انتقال مانند (اشغالی ، عدم پاسخ گویی و …)
    • صندوق پست صوتی یا Voice Mail با امکان:
    • ارسال فایل صوتی ضبط شده به پست الکترونیک با امکان شروط انتقال تماس به صندوق پست صوتی
    • مشاهده یا حذف پیامهای صوتی از طریق محیط کاربری
    • شنود و حذف پیام صوتی با برقراری تماس با صندوق پست صوتی
    • پیگیری تماس یا Fallow me با امکان ایجاد شروط برقراری تماس
  • توزیع خودکار و هوشمند تماس با استراتژی های مختلف مانند (تماس همزمان، ترتیبی و …) به روش های
    • صف تماس یا Call Queue با ویژگی :
    • اعلان موقعیت تماس گیرنده در صف تماس 
    • اعلان زمان تخمینی برقراری تماس به تماس گیرنده
    • اعلان مدت زمان انتظار تماس گیرنده به کارشناس پاسخگو
    • امکان تعیین زمان استراحت در پاسخگویی تماس برای کارشناس پاسخگو
    • امکان ضبط تماس ورودی از ابتدا و حتی پیش از پاسخگویی کارشناس پاسخگو
    • تماس گروهی یا Call Group با ویژگی:
    • ایجاد گروه های مختلف با اعضای تکراری و یا بدون تکرار
  • موسیقی انتظار یا Music on Hold با امکان پخش فایل صوتی تبلیغاتی در کلیه خدمات توزیع تماس و IVR
  • پارک تماس یا Call Park  با ویژگی:
    • قرار دادن در انتظار یک تماس در جریان بدون اشغالی تماس گیرنده
    • پاسخ گویی به همان تماس در مکانی دیگر و از طریق شماره گیری یک کد
  • ضبط مکالمه یا Recording با امکان:
    • مدیریت مکالمات ضبط شده از طریق محیط کاربری
    • ضبط خودکار و پیکربندی شده مکالمات خاص و یا کنترل توسط کاربر
  • پشتیبانی از کد ­­­های عملکردی خاص و یا Feature codes :
    • شنود مکالمه و یا Chan Spy برای مکالمات در حال انجام
    • انتقال مکالمه با استفاده از دو کد ویژه برای انتقال مکالمه در حال انجام به دو صورت انتقال کورکورانه یا blind transfer و یا انتقال با اجازه attended transfer
    • گرفتن تماس در جریان و یا call pick up
  • قابلیت سیستم پاسخگوی خودکار هوشمند یا IVR  با ویژگی های زیر:
    • امکان ایجاد بی نهایت منو های تو در تو و پیچیده
    • امکان ایجاد مدیریت خطا :
    • انتقال تماس به مقصد مشخص در صورت وارد کردن عدد اشتباه در منو یا شماره گیری اشتباه توسط تماس گیرنده
    • انتقال تماس به مقصد مشخص در صورت عدم وارد کردن عدد توسط تماس گیرنده
    • امکان ایجاد منوی چند زبانه کردن
    • امکان راه اندازی منوی منشی دیجیتال چند زبانه
    • امکان شماره گیری داخلی در هنگام اتصال به IVR
    • امکان ایجاد منوی مخفی در گزینه های IVR
  • قابلیت پخش اعلان یا Announcement با ویژگی :
    • پخش خودکار پیام با امکان ایجاد شروط مختلف
    • پخش زمانبندی شده
    • پخش پیام های تبلیغاتی به صورت انتخابی و یا گروهی
  • اتاق Conference صوتی و تصویری ( جلسات مجازی ) با ویژگی
    • امکان ایجاد وبینار با اهداف آموزشی و ….
    • امکان ایجاد رمز عبور جهت شرکت در جلسه
    • اعلام ورود و خروج شرکت کنندگان
    • پخش پیام خوش آمد گویی
  • بازگشت تماس Call Back  با ویژگی :
    • رزرو تماس برای مخاطبی که قادر به پاسخگویی نیست بدین صورت که سیستم پس از اعلام حضور مخاطب با اولین تماس پاسخ داده شده توسط او سیستم تماس رزرو شده را از سوی کاربر شماره گیری و تماس را با مخاطب برقرار میکند
  • شروط زمانی Time Condition:
    • کلیه خدمات ارائه شده در سیستم های توزیعی تماس و IVR قادر خواهند بود از شروط زمانی تبعیت کنند.
  • فکس مجازی یا Virtual FAX با ویژگی:
    • ارسال فکس از طریق محیط کاربری وب
    • دریافت خودکار فکس و ارسال فایل PDF فکس دریافتی به پست الکترونیک
    • مشاهده فکس های دریافتی از طریق محیط کاربری وب
جهت سفارش این محصول نیاز است فرم سفارش سیستم تلفنی را از بخش خدمت در منوی اصلی را تکمیل و ارسال نمایید.